I september flytter Motortechnik inn i store flotte lokaler på Nenset!


Publisert: 06.05.2025

– Vi er rett og slett i ferd med å vokse ut av våre lokaler her på Rødmyr. I september 2025 flytter vi derfor inn i de tidligere lokalene til Autostrada på Nenset. I de nye flotte lokalene får vi mer enn dobbelt så stor boltreplass, og her skal vi gi våre kunder en enda bedre serviceopplevelse, lover daglig leder i Motortechnik AS, Henrik Hagerup.

Bygget, som mange også kanskje vil huske som «Birger Lie-bygget», har en fantastisk beliggenhet rett ved Telemarks mest trafikkerte veistrekning, temmelig nøyaktig midt mellom Skien og Porsgrunn.

Henrik Hagerup foran bygget på Nenset der Motortechnik flytter inn i september

Velkjent veikryss: Daglig leder Henrik Hagerup foran bygget på Nenset der Motortechnik flytter inn i september!

Telemarks mest perfekte beliggenhet

På Nenset er det i dag et yrende forretningsliv med blant annet flere velrenommerte bilforretninger på rekke og rad. Adkomst og tilgjengelighet er veldig bra, bussen stopper f.eks. rett utenfor døra mangfoldige ganger hver dag. – For et bilverksted som oss er dette antakelig den mest perfekte beliggenheten i hele Telemark, mener Henrik.

Motortechniks nye lokaler er i et velkjent bygg på Nenset.

Perfekt beliggenhet: Motortechniks nye lokaler i bygget som tidligere blant annet huset Autostrada, ligger på Nenset like ved Telemarks mest trafikkerte veistrekning.

Vokser ut av nåværende lokaler

– Vi er i ferd med å vokse ut av våre nåværende lokaler på Rødmyr, og har også klare vekstambisjoner fremover, forteller Henrik.

De siste årene har Motortechnik hatt en veldig bra utvikling, noe som forsterket seg etter at M&M Auto ble innfusjonert i Motortechnik sommeren 2024.

– Det er ingen tvil om at sammenslåingen med M&M har vært en suksess som har bidratt til ytterligere vekst. Tidligere konsentrerte vi oss kun om reparasjon og service på BMW og Mini. Gjennom fusjonen med «VAG-spesialisten» M&M Auto, er vi nå solid posisjonert for å ta markedsandeler også på Audi, VW og Skoda. Og da er det viktig å ha plass nok til å vokse, sier Henrik.

Mye plass å boltre seg på

– I de nye lokalene får vi hele 1600 kvm å boltre oss på, forteller Henrik.

– Det er en viss forskjell fra de totalt 640 kvadratmeterne vi har i dag, og jeg er overbevist om at vi i det nye bygget vil kunne gi våre kunder en enda bedre serviceopplevelse.

Henrik Hagerup viser hallene som Motortechnik vil disponere i de nye lokalen på Nenset

Mye å boltre seg på: Motortechniks nye lokaler på Nenset er totalt på 1600 kvm og omfatter bl.a. stor og luftig verkstedhall på 500 kvm og hele 4 haller i tillegg, der det blant annet blir egen EU-hall og vaskehall.

Først og fremst får vi en stor og luftig verkstedhall på hele 500 kvm. Her er alt lagt til rette for moderne verksteddrift. Det er noe vi ikke minst kan takke Autostrada for, som har gjort et solid «grunnarbeid» som vi nå kan nyte godt av. Vi vil også få en egen strøken EU-hall samt stor vaskehall og vi disponerer også et par haller til. Disse har vi foreløpig ikke helt lagt planer for, men vi vil garantert finne på noen spennende aktiviteter der etter hvert. Vi får også et flott og luftig resepsjons- og kundeområde samt god plass til delelager, rekvisita og dekk. I annen etasje får vi en egen kontorseksjon med kjøkken og garderobefasiliteter. Dette blir bra! avslutter en entusiastisk Motortechnik-sjef.

Daglig leder Henrik Hagerup viser de nye lokalene på Nenset

Klar for flytting: Motortechnik-sjef Henrik Hagerup i den store og luftige verkstedhallen på hele 500 kvm i de nye lokalene på Nenset.

 

Kort om lang historie:

Henrik Hagerup begynte som bilmekaniker hos BMW-forhandleren Bilsalongen i 1996. I 2002 startet han sitt eget verksted under navnet BMW-spesialisten. Først litt senere ble navnet endret til Motortechnik. Det het det frem til 2010, da GS Bildeler kjøpte seg inn i selskapet. Verkstedet byttet da også navn til GS Bildeler. Etter en omstrukturering i 2020, trakk GS Bildeler seg ut av selskapet. Henrik Hagerup overtok da hele selskapet og relansert navnet Motortechnik – som det altså heter i dag.